19 Aralık 2016 Pazartesi

Şampiyon Tanıtımı / Rehberi / Oynanış Taktikleri - Bard


   Şampiyon tanıtımlarında sıra geldi Vadi'nin kozmik koruyucusu "Bard" 'a.

Bard oyundaki destek karakterleri içerisindeki en mobil karakterlerin başında yer alıyor.
Gerek kaçma gerek yakalama yetenekleri olarak Bard , 1 lvl'den 18 lvl'e kadar her an dikkat edilmesi gereken bir şampiyon.


Bard'ın yeteneklerine bir göz atalım;






Pasif / Gezginin Çağrısı 

Bard'ın varlığı, sihirli tınıların belirmesine neden olur ve bu tınılar toplandığında Bard'a deneyim, mana ve hız patlaması kazandırır. Bir de, Bard'ın peşine takılıp ona saldırılarında yardımcı olan küçük ruhlar vardır. Tını toplamak, micin adındaki bu ruhların oyun ilerledikçe güçlenmesini sağlar.

Bard hayatta olduğu sürece haritanın belli belirsiz yerlerinde küçük kapsüller belirir.Bu kapsüller Bard tarafından toplandığında Bard'a deneyim puanı , mana ve hareket hızı kazanırır.Ayrıca toplandığında Bard'ı takip eden küçük micinler oluşturur ve bu micinler saldırı sırasında rakiplere ekstra hasar verir.






Q / Kozmik Bağ



Bard'ın yaptığı büyü atışı, isabet ettiği ilk rakibi yavaşlattıktan sonra yoluna devam eder. Duvara çarparsa isabet ettiği ilk rakibi sersemletir, başka bir rakibe isabet ederse ikisini birden sersemletir.


Bard'ın gönderdiği enerji oku, bir veya iki rakibe 80/125/170/215/260 (+65% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir. Saldırının isabet ettiği ilk hedef 1/1.2/1.4/1.6/1.8 saniyeliğine %60 yavaşlar.Enerji oku bir başka rakibe veya duvara isabet ederse, isabet ettiği bütün rakipler, 1/1.2/1.4/1.6/1.8 saniyeliğine sersemler.


Bard bir bölgeye doğru büyü atışı yapar ve bu büyü atışı sadece rakibe isabet ederse yavaşlatır.Büyü atışı rakipten sonra duvara , minyona ya da herhangi bir yapıya isabet ederse rakibi sersemletir.Aynı büyü atışı 2 rakibe birden isabet ederse iki rakipte sersemler.


W / Koruyucunun Mabedi 

Ortaya çıkardığı iyileştirme mabedi, yerde kısa bir süre geçirdikten sonra güçlenir ve takım arkadaşlarından ilk dokunanı iyileştirerek kaybolur.
Bard'ın ortaya çıkardığı can mabedi belirdiği anda 30/60/90/120/150 (+30% Yetenek Gücü)can değeri iyileştirmesi sunar; ancak 10 saniye boyunca güç topladıktan sonra bu etki 70/110/150/190/230 (+60% Yetenek Gücü) can değerine çıkar. Mabet ayrıca 1.5 saniye içinde azalarak biten %50 hareket hızı artışı verir. Bard aynı anda en fazla 3 mabet kurabilir. Mabetler, bir takım arkadaşı kullanana kadar veya rakip üstünden geçene kadar devrede kalır.

Bard 'ın W yeteneği klasik bir iyileştirme yeteneğidir.Takım arkadaşlarının üzerinde kullanıldığı anca belli oranda iyileştirir.Ancak Bard W yeteneğini belli bir bölgeye de bırakabilir ve 10 saniye sonra bu bölge tam seviyeye ulaşarak daha fazla can yeniler ve hareket hızı kazandırır.Bard bu mabetlerden aynı anda 3 defa kurabilir ve bu mabetler takım arkadaşlarının kullanması ve ya rakip takım oyuncusunun üzerinden geçmesi durumunda yok olur.



E / Sihirli Yolculuk

Bard yakındaki duvar veya arazi üzerinde bir kapı açar. Dost ve rakip şampiyonlar kapının girişine doğru hareket ederek tek yönlü olarak kapının çıkışına seyahat edebilir.
Bard yakındaki duvar veya arazi üzerinde tek yönlü geçişe imkan veren bir geçit açar. Hem takım arkadaşları hem de rakipler, girişin önündeyken üstüne sağ tıkla basarak bu geçidi kullanabilir. Takım arkadaşları, rakiplere kıyasla %10/20/30/40/50 daha hızlı yolculuk eder.Geçit 10 saniye sonra kaybolur.

Bard herhangi bir yapı ve ya duvara geçit oluşturur.Takım arkadaşları bu geçitten rakibe kıyasla daha hızlı hareket eder.Geçit tek taraflı kullanılabilir.Yeni Bard'ın oluşturduğu yöne doğru hareket edilebilir.Aynı geçitten geri dönülemez.



R / Kadert Birliği 

Bard, hedef konuma yolladığı ruh enerjisi ile etki alanı içindeki bütün şampiyonları, minyonları, canavarları ve kuleleri kısa süreliğine dondurur.
Bard, hedef konuma kavisli bir şekilde inen büyü enerjisi yollar. Hedef alandaki bütün şampiyonlar, minyonlar ve kuleler 2.5 saniyeliğine duraklar, hedef alınamaz hale gelir ve hareket edemez.Normalde zayıflatma etkilerine bağışıklığı olan destansı canavarlar bu saldırıdan etkilenerek hareketsiz kalır.

Bard hedef aldığı yöne doğru havadan hareket eden bir büyü atışı yapar.Hedef bölgeye indiğinde çember şekilde bir alanın içinde bulanan tüm minyon,şampiyon,canavar ve kuleleri hedef alınamaz yapar ve dondurur.

Notlar 
Bard'ın yetenekleri çok dikkatli kullanılmalıdır.Destek şampiyonlara göre kırılgan olan Bard , doğru kullanıldığında en işlevsel destek karakterlerinden biridir.Yetenekleri dikkatli kullanmanız gerekiyor kısmını biraz daha açalım;
Örneğin W yeteneği ile kaçarken yere konumlandırabileceğiniz Can Mabedi hareket hızınızı arttırırken , az da olsa can kazandıracaktır ve bu en yakın kulenize güvenle ulaşmanıza yardımcı olabilir.Oyun başlarında Q yeteneğinin mana sarfiyatı fazla olduğundan aşırı kullanmanız sürekli base'e gitmenize neden olabilir.E yeteneği ile açacağınız geçitten önce sizin geçtiğinizi varsayarsak geçitten çıktığınızda rakip takım oyuncuları çıktıktan sonra kullanacağınız Q yeteneği rakip oyuncuları sersemletecek ve onları korumasız bırakacaktır.R yeteneği ile rakip kuleleri durdurabilir ve oyun için dive denen ,türkçe açıklaması kule altı dalmak olarak bilinen saldırı türünde takım arkadaşlarınızın kuleler tarafından hasar almamasını sağlayabilirsiniz.R yeteneğinin en önemli kullanım anlarından biride ateşle/ignite ya da teemo,twitch gibi saniye bazlı zehir hasarı veren karakterlerin hasarından korunmak için kullanabilirsiniz.Örneğin canınızın son damlasında ignite büyüsüne maruz kaldıysanız R yeteneğiniz ile kendinizi dondurabilirsiniz.Klasik Zhonya aktifi.Ayrıca basit saldırılar sırasında arkanızda micinleriniz varsa koridorda rakip ADC ' yi dürtebilirsiniz.Neden micinleriniz varken dürtebilirsiniz ? Çünkü oyun başında micinlerinizle yaptığınız basit saldırıların hasarı azımsanmayacak kadar çok.

Eşyalar
Klasik destek karakteri başlangıcı ile başlanması önerilen bir başlangıçtır.
Buz Kraliçe'nin Hakkı : Bu eşya ile hem bekleme süresinde azalma sağlayacaksınız hem de Yetenek gücü ile yetenekleriniz hasar'ını arttıracaksınız.W yeteneğinizden kazanılan Can değerinin boyutu Bard'ın yetenek gücü oranıyla doğru orantılı olduğu için Yetenek Gücü bazlı eşyalar seçmeniz daha ofansif bir Bard oluşturmanıza yardımcı olacaktır.Benim Bard oyunlarımda çok ofansif bir Bard seçimimden kaynaklı ilk eşyam Buz Kraliçe'nin Hakkı olurken devamındaki eşyalardan en az bir tanesini daha Yetenek Gücü odaklı seçerim.Asırlık Sopa bunun için uygun.Alt koridorda fazla hasara maruz kalmamak için Maceracı'nın Pazubendi 'nin devamında Zhonya ya da Buzdoğan eldiven seçimleri ile hem AP hem de zırh seviyenizi yükseltmiş olacaksınız.

Standart Tanky Bard 
Buz Kraliçe'nin Hakkı / Demir Solari'nin Broşu / Zz'Rot Kapısı / Merlin'in Kazanı / Ordu Kalkanı / Gezgin Çizmesi
Ofansive AP bazlı Bard
Buz Kraliçe'nin Hakkı / Asırlık Sopa / Athene'nin Lanetli Kadehi / Zhonya / Cehennem Asası / Gezgin Çizmesi

Counter Pick

Morgana - Her AP bazlı karakterde olduğu gibi Bard'ın da counter seçimi Morgana.Morgana'nın E yeteneği olan Kara Kalkan Bard'ın hem Q hem de R yeteneklerini yoksaymaya yeterlidir.

Sivir - Aynı Morgana'da olduğu gibi Sivir'in E yeteneği olan Büyü Kalkanı'da yine aynı şekilde Bard'ın Q ve R yeteneklerini boşa çıkaracaktır.

Blitzcrank - Burada aslında Blitz pekte counter pick gibi görünmese de kilit noktalarda oyunun kaderini değiştirebilir.Nasıl? Bard R yeteneğini kullandığı sırada yeteneğin düşeceği noktaya Bard ve ya başka bir rakibi çekerse Bard'ın ultisinden onlarda haklarına düşeni almış olacak.

1 yorum :