Her online oyunda olduğu gibi büyücü karakterler de Vadinin olmazsa olmazlarındandır.
Gerek verdikleri yüksek hasar,gerek burst damage (anlık yüksek hasar) , gerek sağladıkları crowd control özellikleri ile bir takımda gidişatı değiştirebilme potansiyeli en yüksek rollerin başında gelir.
Haritada orta koridor da mücadele ederler.Defansları zayıftır.Aslında Meta olarak orta koridorda mücadele etmelerinin nedenide budur.Çünkü diğer koridorlara göre orta koridordaki kule mesafeleri birbirine daha yakındır.Olası bir baskında bir arkadaki kulenize kaçmanız için mesafeniz diğer koridorlara göre daha kısadır.
Konu başlığında Mage/Büyücü rehberi olarak belirttik ancak vadide orta koridorda atak hasarı veren şampiyonları da sık sık görmek mümkün.Oyunda iki farklı hasar şekli vardır.Biri büyü hasarı bir diğeri atak hasarı.Büyü hasarları daha çok şampiyonların Q-W-E-R yetenekleri ile yüksek hasar verecek şekilde çalışır.Ancak atak hasarı Q-W-E-R yetenekleri dışında BASIC ATACK olarak adlandırılan yetenek dışı normal saldırılarında kayda değer hasar verecek şekilde çalışır.
Orta koridorda daha çok büyü hasarı veren şampiyonlar tercih edildiği doğrudur.Bunun nedeni doğru takım kompozisyonuna dayanır.
Örnekleyerek anlatacak olursak;
Alt koridorda bulunan ADC Atack Damage(Atak Hasarı) üzerine kurulu bir roldür.
Yine alt koridorda bulunan Destek karakteri ister Ability Power(Büyü Gücü) ister Atack Damage üzerine kurulu olsun hasar verme özellikleri düşük olduğu için pek etkileri yoktur.
Üst koridorda genellikle tank/savaşçı şampiyonlar tercih edildiği için burda seçilecek şampiyonlarda Atack Damage ya da HP özelliktedir.
Jungle/Orman seçimleride genel olarak AD(Atack Damage) üzerinde yoğunlaşır.
Bu durumda takımınız AD ağırlıklı bir takım kompozisyonunda kalıyor.Yani bu demek oluyor ki takımınızda tek çeşit hasar gücü var.Bu durumda karşı takımın zırh eşyaları satın almaları durumunda takım savaşlarından galip çıkma ihtimaliniz oldukça düşüyor.Bu yüzden orta koridor seçimleri genel olarak AP(Ability Power) olarak şekillenir.Bu durumda takımınızda iki çeşit hasar türü oluşmuş olur.Bu da kısıtlı sayıda eşya almaya yönelik çantalarımızda tank dışı karaktelerin zırh ve ya büyü direncinden birini seçmek zorunda bırakır.
Bu kompozisyon oyunlarda şu şekilde değiştirilebilmektedir.
Takımınızın Üst koridoru ve/ve ya ormancısı AP yükünü taşıyabilecek kapasitede ise orta koridor seçiminde AD şampiyon seçilebilir.Bu şekilde takımdaki AP-AD hasar dağılımı eşit şekilde yapılmış olur.
Minyon konusuna değinecek olursak Orta koridor kesinlikle minyondan gelecek altına en çok ihtiyacı olan koridordur diyebiliriz.Çünkü Orta koridor şampiyonları oyun başında yeterli hasar verebilecek kapasitede olmazlar.Onların oyunun gidişatını erkenden değiştirebilmeleri için en kısa sürede eşya setlerini tamamlamaları gerekmektedir.
Genel olarak bu koridorda da minyonlar seri şekilde ittirilmez.Ancak rakibiniz sizden önce base dönüşü yaptıysa(Üsse Dönüş) koridordaki minyonları hızlı şekilde ittirip alt ve ya üst koridordaki arkadaşınıza yardıma gidebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder