Günümüzde , özellikle ülkemizde azımsanamayacak kadar büyük bir kitlenin severek oynadığı League Of Legends'te bilinenlerin dışında , çokta dikkate alınmayan bilgilerle devam ediyoruz.
Takım kompozisyonu nedir ?
Takım kompozisyonu iki şekilde incelenebilir;
1-Takım içi kompozisyon
2-Takım dışı kompozisyon
1 - Takım içi kompozisyon
Bu kompozisyonda dikkat edilmesi gereken ilk özellik takımınızın hasar çeşitliliğidir.
Yani AD/AP özellikli hasar veren şampiyonların koridorlara ortalama eşit dağılması gerekiyor.Örnek verecek olursak , alt koridorda ADC seçimleri adından da anlaşılacağı gibi Atack Damage Carry olmalı(Atak Hasarı Taşıyıcısı).Orta koridor Ability Power (Büyü Gücü) olmalıdır.Bu iki koridor genellikle değişmez.Değişkenliği çok olan koridorlar Orman ve Üst koridordur.Bu iki koridor birbiri ile koordine olmalıdır.Yani Jungle AP seçildiyse Top AD seçilmeli ya da tam tersi olmalıdır.Bu şekilde takım içinde hasar türlerini dengeli dağıtmış olacaksınız ve karşı rakibi 2 farklı türde defans eşyası almaya zorunda bırakacaksınız.Buda demek oluyor ki karşı rakibi zorlu bir seçime itmiş oluyorsunuz. 6 slotluk eşya setinden 2 sini defans eşyaları ile doldurup hasar eşyalarından vazgeçmek mi , yoksa tek tür defans eşyası ile kalıp eksik defans rakipler için kolay bir yem olmak mı.
Takım içi kompozisyonunda pek sık görülmesede özellikle 4.Sezondan sonra orta koridorda AD ağırlıklı Assasin şampiyonlarını görebiliyorsunuz.Orta koridorda şampiyon seçimi AD olması durumunda Jungle ve Top şampiyon seçimleri AP olmalı.Bu şekilde takımınızda 2 AD (Mid/ADC) ve 2 AP olacak (Top/Jungle).
Takım içi kompoziysonda dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta ise , takımın Can bakımından durumudur.
Örneğin ADC ve Mid karakterleri yapısı bakımından defans olarak zayıf şampiyonlardır.
Support rolü değişkendir.Tank bir şeçimde yapabilir ya da Crowd Control özellikli bir şampiyon seçip defansınızdan ödün verebilirsiniz.
Jungle ve Top şampiyonlarıda tank , warrior olarak değişebilir.
Bu noktada yine koridor bazlı defans dağılımını iyi yapmalısınız.
Örneğin takımda destek ve jungle seçimleri tank bazlı seçimler ise Top seçimlerinde daha ofansif bir seçim tercih edilebilir.Çünkü takımınızda hali hazırda iki tank özelliği olan şampiyon mevcuttur ve bu sayıyı üçe çıkarmanız takımınızı hasar bakımından geriye düşürecektir.Aynı şekilde destek karakteriniz tank özellikte değilse Jungle ve Top seçimleri biraz daha tank özellikli olmalıdır.
Özetlemek olursa takımınızda aşağıdaki şekillerde roller bulunmalıdır.
1. varyasyon
Tank (Solo Top) / Offtank(Jungle) / Kırılgan(Mid) / Kırılgan(ADC) / Kırılgan (Sup)
Defansif Puanı : 7/10
Ofansif Puanı : 7/10
Bu varyasyonda Mid ve ADC ve Jungle rollerinin iyi kill ve minyon almış olması , Vadi terimi ile kasılmış olması gerekmektedir.Yani Olabildiğince kill'ler bu üç role salınmalıdır.
2. varyasyon
Tank (Solo Top) / Tank(Jungle) / Kırılgan (Mid) / Kırılgan (ADC) / Tank (Sup)
Defansif Puanı : 9/10
Ofansif Puanı : 6/10
Bu varyasyon, oyunu late game'e yani oyunu 40-50 dakikalara kadar uzatmak, kule ve minyon odaklı oynamak içindir.Çünkü tank karakterler fazla kill alamayacağı için gerekli eşya setlerini tamamladıktan sonra tam güçlerine kavuşurlar.Bu nedenle oyunu late game'e taşımalarına ihtiyaçları vardır.
3. varyasyon
Solo Top(Warrior) / Warrior /Offtank (Jungle) / Kırılgan (Mid) / Kırılgan (ADC) / Tank (Sup)
Defansif Puanı : 6/10
Ofansif Puanı : 8/10
4. varyasyon
Solo Top (Warrior) / Warrior (Jungle) / Assasin (Mid) / Kırılgan (ADC) / Kırılgan (Sup)
Defansif Puanı : 4/10
Ofansif Puanı : 10/10
3 ve 4. varyasyonlar birbirine kıyasla benzemektedir.
3.varyasyonda biraz daha tutarlı bir kompozisyon varken hasar yükü dört role bölünmüştür.
Takım savaşlarında hasar emme ya da tampon görevi tek şampiyona yani destek rolüne bırakılmıştır.
Bu kompozisyonda yapılması gereken oyunu late game'e taşımadan bitirmek ya da late game ' e kadar hasar yükünü üstlenen 4 bölgenin rakiplerine karşı kill ve minyon sayısında üstünlük kurmasıdır.
4.varyasyon ise çok riskli olup doğru hamlelerle oyunu çok rahat domine edebileceğiniz kompozisyondur.Yani oyunun kaybetmeye de kazanmaya da giden yolu açıktır.
Takımın tampon ya da hasarı emen rolü bulunmadığından koridolarlarda ayrı ayrı rollerin üstünlük sağlamadan takım savaşına girmemesi gerekmektedir.Aksi halde oyunun başında kaybedeceğiniz bir takım savaşı oyunun sonuna kadar toparlanamamanıza etki edecektir.Bu varyasyonda dikkat edilmesi gereken en kilit nokta ise destek karakteri.Destek karakteri seçimi yaparken hem hasar yönünden hemde crowd control ya da özellikle alan etkili crowd control özellikleri olan bir şampiyon seçimi yapılmalıdır.Çünkü takım savaşlarını başlatmak bu varyasyonda destek karakterine aittir.Alan etkili crowd control yetenekleri ile karşı rakibi etkisiz hale getirip takımın hasar gücü taşıyıcılarına korumasız bir rakip bırakabilirse oyunu çok rahat domine edebilirsiniz.
Sonuç olarak 3 ve 4. varyasyonlar diğer varyasyonlara göre daha risklidir.
Gelelim takım dışı varyasyonlara...
2-Takım Dışı Varyasyonlar
Takım dışı varyasyonları iki farklı sekmede ele alacağız.
a-Counter-Pick
b-Lane-Pick
Counter Pick
Counter pick teriminin anlaşılabilir Türkçe versiyonu rakibin zıt şampiyonlarını almaktır.
Örnek verecek olursak , Akalinin W yeteneği olan Alacakaranlık Perdesi , Akalinin belirlenen çember içinde görünmez olmasını sağlar.Ancak Lee Sin'in E yeteneği olan Fırtına/Sakatla etki ettiği bölgedeki tüm görünmez hedefleri görünür kılar.Yani bu yeteneği ile Lee Sin Akali E yeteneğini kullandığı sırada onu görünür yapabilir.Buna Vadide Counter-Pick denir.Oyunun taktiksel açıdan en önemli unsurudur.
Counter pick üzerine detaylı şampiyon seçimlerine internet üzerinden onlarca siteden ulaşabilirsiniz.
Lane Pick
Lane pick aslında çokta bilinmeyen ve önemsenmeyen bir taktiktir.Ancak oyunun gidişatını değiştirebilen unsurlardan biridir.
Yukarıda da anlattığımız üzere takımların defans-can-zırh-hasar yönünden dengeli olması gerekir.
Örneğin karşı takım tank ağırlıklı bir kompozisyon izliyorsa sizin takımınızı tamamen kırılgan şampiyonlardan kurmanız bir intihar olacaktır.Lane pick te aslında bunun koridorlara indirgenmiş halidir.Örneğin solo top oynuyorsanız ve karşınızdaki rakip tank seçimi yaptıysa yapmanız gereken iki seçim tercihiniz vardır.
1.seçim anti-tank hasar odaklı şampiyonlara yönelmeniz.
Oyunda bu tarz şampiyonlar daha çok kırılgan olarak tanınırlar ancak HP değeri yüksek şampiyonların canlarını bir çırpıda bitirmekle ünlüdürler.Ancak bu tarz oyunlar çok risklidir.Vereceğiniz 1-2 kill ile bir daha koridorunuza dönememe ihtimaliniz bulunur.
2.seçim ise mirror(ayna) seçim yaparak rakibin özelliklerine yakın bir şampiyon seçim, tank-tank gibi koridoru uzun süre tutmayı amaçlayabilirsiniz.
Dışardan ne kadar oyun olarak görünüyor olsa da League Of Legends aslında tam bir beyin fırtınasıdır.
Gerek oyun içerisinde,gerek takım kurulumunda her hamlenizi doğru yapmanız gerekir.Aksi halde takımınızın en zayıf halkası olabilir , galibiyet zincirinde kopan parça olursunuz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder